27 Kasım, 2008

DİŞ ÇEKİMİM :)

Merhabalar bugün sifaolsun'a herhangi bir bilgi değilde bugün yaşadığım bir deneyimi yazmak istedim resim koymayı uygun bulmadım yaşamamış olan kimseyi ürkütmek istemedim çünkü.

Bu yazıyı yazmamdaki en büyük neden diş çektirmekten ve diş doktorlarından korkanlara korkmamaları için bir nasihat. Çünkü ilk defa diş çektirdim ve bende korkuyordum :)

Hekimler sağolsun ilk başta hastayla olan dialoglarından dolayı en başta rahatlıyorsunuz zaten eniştem diye demiyorum ama eli çok hafif Kerem Bey içinde aynı şeyi söylüyorum kesinlikle çok iyi iki hekime denk geldim.

Öncelikle şu uyarıyı yapmak istiyorum: Çocuklarımızı 6 yaşından itbaren mutlaka diş hekimi kontrollerinden geçirmeliymişiz. İleride bu tür sorunlarla karşılaşmamak için mutlaka gerekli önlemleri zamanında alalım ki daha kötü sonuçlarla karşı karşıya kalmayalım ve doktorları sadece rutin kontrollerimiz için ziyaret edelim :)
DİŞ ÇEKİMİM :))
Bugün bir operasyon geçirdim. 20 yaş dişlerimden problemim vardı ve sol alt dişimi çektirmek üzere eniştemle birlikte muayenehaneye gittim ve diş hekimi uzman bir başka arkadaşı daha geldi ve öğle saatlerinde (12:00) ameliyata başladılar. İlk kez diş çektiriyordum ve haliyle korkuyordum.

İğnesinden tutunda, diş kırmasına, çekmesine kadar bayağı bir ürküyordum fakat hiçbirisi korkuğum kadar olmadı.

Öncelikle iğneyi yanağımdan vurdular ve 15 dakika kadar bekledik uyuşması için sol yanağımı dudağımla birlikte hissetmemeye başlayınca operasyon başladı.

Tabi ben hiç birşey hissetmediğim için içeride neler oluyordu bilmiyorum ama eniştem ve uzman arkadaşı Kerem Bey yaptıkları her adımı anlatmaya çalıştılar bana :)

Öncelikle dişin ortaya çıkması için dişetimi yardılar ve dişi gördüler üzerinde birazcık kemik olduğu için kemiği genişletmeleri gerekiyordu. Kerem Bey'in ellerine sağlık tereyağından kıl çeker gibi kemiğimide genişletti, ben hiçbir şey hissetmeden alt 20 yaş dişimi 4 parçaya kırarak aldılar da.

Sonra alınması gereken 3 diş daha vardı 30 dakika içinde bunu hallettikleri için üst dişide alma teklifini yaptılar bende seve seve kabul ettim ağzımı 4'e bölmektense 2 kerede olay bitsin istedim.

Ve üst yanağımdan da iğnemi yedikten 5 dakika sonra 2. operasyona başladılar. Üst dişeti, alt dişetinden daha yumuşak olduğu için üst dişi çekmesi daha kolay oldu 15 dakika :)

Alt dişetime 4, üst dişetime 3 dikiş atıldı ve operasyon tamamlandı. Pazartesi dikişlerim alınacak :)

45 dakika içinde herşey oldu ve bitti. şimdi evimdeyim antibiyotiğimi ve belli aralıklarla ağrı kesicimi içiyorum ve herşey yolunda.

Gerçi sol yanağım biraz şeklini bozdu benden bağımsız hareketler sergiliyor fakat eniştemin dediğine göre en fazla 2 gün sonra eski haline dönermiş. Şimdi canım acımıyor mu? Acımıyor dersem biraz yalan sölerim ama öyle Allah'ım dedirtecek kadar değil. Şuan oturup bu yazıyı yazbiliyorsam ne kadar ağrıdığını siz düşünün. :)

Bu akşam ılık mercimek çorbamın içine ekmek doğradım ve yedim :( benim için en büyük felaketlerden biridir yemeksiz kalmak :( . Şimdi ablacığım sağolsun çayımın içine bisküvi kırıp getirecek :) Eee bana da bundan sonra azıcık naz yapmak kalıyor :)

Bana geçmiş olsun :) Darısı sağ alt ve üst dişlerimin başına :)

DİŞ ÇEKTİRDİKTEN SONRA YAPACAKLARINIZ:
-
Diş çekimi bittikten sonra ilk 45 dakika ağzınızdaki kanamayı durdurması için bir pamuk koyuluyor ve bakletiliyor.
-Fazla konuşmamanız, pc başında beklememeniz, yere düşen birşeyi almaya çalışmamanız yararınıza olacak. (Eniştemde şuan da pc başından kalkıp dinlenmem için ikaz ediyor beni :( )
-Birkaç gün sulu ve soğuk şeyler yemeniz gerekiyor. (süt içine ekmek, cici bebe bisküvisi, normal biskivi kırarak yiyebilirsiniz. Çayı soğuttuktan sonra içine bisküvi kırarak yiyebilirsiniz. Ilıtılmış çorba içine ekmek doğrayabilirsiniz.)

Yarın neler getirir bilemiyorum. Herhangi bir değişiklikle karşılaşırsam sizlerle mutlaka payaşacağım :)

Sağlığınız bol olsun...

2.GÜNÜM
Bugün ikinci günümdü. Allah'ıma hamd olsun ağrım yoktu gece ve sabah kalktığımda ama ne olur ne olmaz diye ağrı kesicimi içtim. Bir problemle karşılaşmadım :) Süt içine doğranmış ekemeğimi yedim zaten üzerimdeki gripte hala geçmemişti bol bol uyuyarak geçirdim bugünümüde. Akşamda çorbamın içine doğradığım ekmekli çorbamı içtim :( Tek sıkıntım mis gibi yemeklerden yiyememek :( Allah sağlık versin 1 hafta sonra eski halime dönüp her şeyden yiyebilecekmişim :)

Halit YOSUNÇIĞIR (Diş Hekimi): Konur sokak 21/10 Kızılay/ANKARA

Facebook'ta Paylaş

2 yorum:

PFM dedi ki...

gecmis olsun, benimde 20lik disler cekildiginde cok aci cekmistim, halen 13 sene sonra hissediyorum ;-))

Adsız dedi ki...

Allah'ıma hamdlar olsun benim öyle ilaçlara saldıracak kadar ağrım olmadı doktorlarım çok iyi iş çıkardılar Cerrah Kerem Bey'e de teşekkürleri borç bilirim :)

http://www.kodarsivim.tr.gg

En çok hangi bölümle ilgilisiniz?

Bitkilerin Şifa Dağıttığına İnanıyor Musunuz?